November 28, 2009

.Kita pun raya juga.

~Selamat Hari Raya Aidiladha semua..:)~

Huhuhu.raya haji tahun nih paling x best sekali.
sbb mama ngan abah x de.diorg kat mekah.tunaikan fardhu haji.
doakan diorg taw supaya dapat haji mabrur.:)

Raya tahun nih x de apa yang special pun.
balik kampung kat muar mcm biasa.
klu x balik nnt,atok rindu pulak dgn cucu kesygn dia nih.*ceit!syg la sgt.
lgpun,raya haji kat selatan nih x dela meriah sgt mcm kat utara ngn pantai timur nun.
kat sana mmg meriah.tapi raya puasa pulak yang x meriah.
yg kat sini vice versa la plak.
tp jnji raya.ada lemang,ketupat ngan rendang pun dah cukup.

Sampai umh atok terus serang dapur.mmg lapar sesgt la tuh.
atok pun dah fhm sgt.
atok ada buat ketupat pulut.
ingt sng ke nak cari ketupat pulut kat selatan nih?
susah taw.hanya org2 tertentu jek yang bole buat.
saya mesti lah x bole buat.
taw makan jek.hehehehe.

Tiba2 saya tanya atok.

saya: atok,x de orang buat korban ke kat sini?
atok: x dela ina.atok tengok x de pun.rasanya esok kot.sebab hari ni kan hari jumaat.
saya: ouh.yeke tok?ina tengok kat tepi2 jln td ada je org wat korban.nape kat sini x de?mcm pelik je.
atok: tok pun rasa pelik jg sbb x de korban.daging pun x de.

Pelik x bila raya korban x de korban lembu or even kambing kat umh tok saya?selalunya ada jek.nape x de pulak tahun ni?x kan semua lembu ngn kambing sakit kot.pelik sungguh.
orang selalu ckp,raya korban ni la tyme nak makan daging lembu@kambing bnyak2.
tapi saya x de pun.makan ayam jek.x de daging pun.ish2..*still wondering~~~

uwaa~~~
saya rindu gila kat mama ngan abah.
rindu nak makan sup tulang mama buat.
selalu tyme raya korban mama selalu buat.
tahun ni je x de..
and i miss that..T_______T

okeylah.stop dulu.
bye2..^_^

p/s: ade sesape yang bermurah hati nak bagi saya makan daging korban?ouh.yang telah dimasak taw.x nk yang mentah.hehehehe.;p

4 comments:

Anonymous said...

hahaha.. nk yg dah masak??
datang la rumah saya..
:P

Iena Arshad said...

rumah awk ada ke?
saya nk dtg nih..
;)

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

haha. bestnye ;) slmt hari raya aidiladha. sana meriah?

Iena Arshad said...

selamat hari raya juga kak kina.:)

kat sini raya x best pun..
cm x raya jek..
raya kat perlis lg best..;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...