February 9, 2010

.bila maruah family aku diperkotak-katikkan.ouh.sungguh sakit.apa?kau ingat bab-bab kawen nih mcm main pondok-pondok?.

.WARNING : entri ini sedikit emo dan akan mengandungi maki-makian yang terlampau.


okey,actually abg-abg kesayangan aku bayin dgn bayi bakal berkawen tahun ni.tapi x taw sape yg kawen dulu.maybe bayin or maybe bayi.anything can happen rite.


so,nak dijadikan cite ahad lepas supposed bayin bertunang dgn kak zura.before this aku penah cte di ENTRY ini pasal parents kak zura yang banyak membuatkan family aku huru-hara.dan skrg keadaan itu terjadi lagi dan lebih memalukan.


mama dah kol family kak zura utk gtaw yg ari ahad lepas nak wat majlis pertunangan la kan.so,mama,bayin,bayin,atok ngn kak ana pegi alor star kedah nunn.sanggup pegi weekend sbb mama mmg x dpt cuti.pegi pun mmg rushing.aku ngn abah x pegi sbb kaki abah masih lemah lagi.so,pegila berlima saje dlm sebuah keta.barang hantaran semua dah siap.


tup-tup tyme ari ahad bila family aku pegi,satu apa pun x de kat umh kak zura tuh.tengok-tengok ada wakil yg x de kaitan dgn family kak zura tu bgtaw yang majlis pertunangan tuh x jadi wat ari ahad tuh.pergh.gila babi la kan.sesedap rasa je family dia buat keputusan last minit dgn mengcancelkan pertunangan tersebut tanpa berbincang.dah la mak ayah kak zura tuh x kuar dari dapur.langsung x salam mama aku.x minta maaf pun.buat muka bodoh mcm org x bersalah.then,kakak kak zura pulak dgn kurang ajar gila babengg x salam apa dan hanya pakai t shirt dgn kain batik sahaja! mmg bikin hati aku panas time nih.even aku x pegi tapi aku tetap geram, bila maruah family aku di perkotak katikkan.


family kak zura x de minta maaf langsung dgn family aku.padahal,family aku dah dtg jauh-jauh dari melaka ke kedah kot.dgn duit tol,duit minyak semua.apa dia ingat bayar pakai daun kot.kalau diiorg nak bg duit x pe jg.mmg x de hati perut langsung.mama aku siyes geram dgn perangai family kak zura especially dgn kakak kak zura tuh.tiap kali mama aku ckp,mesti dia nak mencelah.mesti dia nak menyampuk.dia x bg peluang kat mama aku utk habis bercakap.ada je dia nak betah.dah la berlagak macam kau anak jutawan.padahal kerani bank je.bukannya tuan empunya bank.siyes aku geram dgn kakak dia since aku pegi umh dia thn lepas.bapak arh.berlagak gila!


bila tunang x jd dah sah-sah la kawen pun lambat lagi.padahal bayin dah siap kot barang-barang kawen bagai.baju nikah pun dah siap.barang hantaran pun dah beli.nasib baik kad kawen x buat lagi.klu x mmg naya jek.klu x,bayin dgn kak zura kawen tyme cuti sekolah bln 3 nih.tapi dah jd mcm ni sbb family kak zura yg sungguh bingai itu kena tunda la.siyes mmg gila kot bila pikir balik.yela.selama ni aku tengok pasal tunang x jadi kawen x jadi semua nih dlm drama je.tengok-tengok bayin pun kena juga.sakit kot!


aku kesian dgn kak zura sbb dia yang jd mangsa dgn family dia.bayangkan dia menangis-nangis tersedu sedan bila family dia buat mcm nih.yela.dulu ckp lain.skrg ckp lain.apa kes kan.family dia banyak buat masalah kat family aku.sejak mama ngn abah pegi haji balik haji sampai skrg masih ada masalah.kenapa diorg suka sangat nak wat masalah.kenapa masih ada lagi parents yang masuk campur dlm percintaan anak diorg.aku ingtkan zaman dulu je.rupa-rupanya masih ada lagi.entah la.aku kesian dgn bayin dgn kak zura.


bila maruah family aku diperkotak katikkan,mama ada terpikir nak buat report polis and saman menyaman.tapi disbbkan mama masih lagi ada hati dan perasaan mama batalkan je hasrat nak saman menyaman nih.saman malu kot bila diperlakukan mcm tuh.mmg cam syialll jek.lg pun klu saman kang kena naik turun mahkamah bagai.leceh la plak.so,just biar je.what goes around comes around.


aku terpikir kalau dah x suka sgt bayin tuh berkawen dgn kak zura kenapa parents dia x ckp terus terang je.cakap x nak! habis cte.x dela family aku susah payah meredah highway utara selatan tengah2 pagi buta semata2 utk tunang yg x jd and dimalukan mcm tuh.ouh.perangai diorg mmg cam gampang!


aku x taw lagi apa sandiwara yang bakal berlaku selepas ini.adakah bayin dgn kak zura akan berkawen?hanya tunggu dan lihat rentak bayin kesayangan ku itu nnt.diorg nak sgt main dgn api.hambik kau!bayin tu bole wat keja gila.jgn kau yang malu nnt sudah.kang menangis air mata darah mmg x guna la.dah terlambat kan.hohoho.


okeylah.mau rehat.buat assignment.
taking care.bubbye semua.


p/s; entry ini mmg emo sbb family aku yang alami sndri.T___T


p/s2; sorry sbb x sempat nak blogwalking.busy dgn kelas.

10 comments:

FlufFyda said...

ish3...klw akk la...confirm akk reject je diorg tuh...xleh jd sedara!!!baik cri org lain yg x nyusahkan kita...blum kawen dah nyusahkan org...sok2 ntah la...x dpt nak bygkan...

~freakycuteyanime~ said...

untuk entry kali nie benarkan aku mencrut... walaupn aku x pernah komen ape2 bile kau citer kat aku and kat status fb kau pun aku x komen..
tp memg agk si allllll lah family diaorng tu aku pun x tahu nak kate ape so sabrlh iena.. what goews around comes around.. right?

Iena Arshad said...

kak pidot..

huhu.taw x pe kak.
ina x taw la apa yg trjadi nnt.
haih..

Iena Arshad said...

che dah..

mmg cam syiall pun..
sabar jela nak wat cm ne..
waht goes arounds comes arounds.

Anys Amyra said...

sian kak zura.
keluarga dia buat hal, dah la dia kena jgk, dia mst malu jgk sbb keluarga sendiri yg buat perangai kan.
dulu saya baca entry lama tu, masa tu pun memang dah berapi.
lagi laa sampai batalkan majlis di saat-saat akhir ni.
sabar k.
orang macam tu takkan aman kat dunia ni.
kekampungan punya pemikiran kot?

Iena Arshad said...

anis amirah..

kesian kak zura dgn family sy juga kan.huhuhu.
awk yg bc pun berapi.sy yg alami sndri lg ka berapi.

Unknown said...

npe bayin xconfirmkn kt kak zura before bertolak??xkan xd ckp pape?msg ke call ke?mse bayin on the way g sne...xkan xmsg org call kak zura tanye pape?huhu

Iena Arshad said...

BezBuddy..

dah kol semua hapa.tp x de apa2 yg diberitahu.bila dah sampai jd cm ni la.

mlnshd said...

wowww.. suka suka ati je cancel last minit camtu. blh ye parents sis tahan jewp. sound la skali, biar sedar sket.

Iena Arshad said...

malin sygg..

taw x pe.rasa cm nak sound je.
tp sib bek la parents sis jenis sbr sket.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...