January 24, 2011

.Bukan jejari runcing tetapi jejari tembun. Bukan kuku gelas tapi kuku cawan.

Tiap tiap hari tengok tangan. Belek belek tapak tangan. Belek belek jari. Belek belek kuku. Aku perasan something.


Jari aku bukanlah jari runcing yang cantik cantik tu. Jari aku jari yang tembun and lebar tu. Sebab jadi lebar mungkin faktor aku suka letup letupkan jari aku pastu ada bunyi prak prak prak. Konon nak regangkan jari. Tapi jari jadi makin besar dan lebar dan tembun.

.Ni memang jari aku. Gila tembun dan lebar tapi tak de seputih macam gambar ni.


.Satu tangan dah mampu untuk tutup separuh muka. Nampak sangat besar.


Kuku aku pulak bukan lah tergolong dalam golongan kuku gelas yang panjang panjang tu. Kuku aku tergolong dalam golongan kuku cawan yang kontot kontot tu. Kuku aku tak cantik sebab aku ada habit gigit kuku. Dari kecik sampai besar memang aku suka gigit kuku. Bila dah gigit kuku automatik aku tak reti potong kuku tangan sampai sekarang. Potong kuku kaki bole tapi mesti tak de seni bila potong.


.Betapa kontot dan kecik kuku aku.


Masa zaman sekolah cikgu cikgu suka buat spotcheck mengejut. Suka check beg pastu check baju pastu kena letak tangan atas meja sebab nak check kuku. On the spot aku taw nak kena check kuku, mesti aku gigit kuku. Memang sehabis kontot kuku tu aku gigit. Rasanya tak pernah lagi kuku aku ada peluang nak panjang. Tak sempat panjang konfirm dah kena gigit kasi kontot. Kesian kuku kuku ku yang habis di kontotkan oleh ku. Maaf kuku.


Okey, try tengok gambar bawah ni. Ape yang agak agak korang perasan?


.Abaikan cincin tu. Fokus kat jari tu je.


Ye jari manis aku tak bole rapat. Jari manis kiri kanan dedua bengkok. Bengkok memang bengkok tak bole lurus and kasi rapat dah. Dari kecik memang macam tu. So, tak bole jadi polis sebab kecacatan kekal. Ceh cakap macam nak jadi polis padahal cita cita nak jadi polis tak penah ada. Heh! Oh ye ini konon konon rahsia terbesar aku. Konon je.


Ok bai!

2 comments:

kata kila said...

arghhhh pantanggg ni cakap pasal kuku!!!!! grrr

qaseh elyanas said...

yg lain itulah unik :)

anyway best blog awak :) jom sggh blog vee & tggalkan jejak/ folo vee..nanti vee folo balik ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...