June 25, 2010

.Bodoh punya orang Melayu!.

Tajuk entry ni macam aku saja je kan nak cari masalah dengan orang Melayu. Dah sah sah aku pun Melayu, tak kan aku nak cakap 'Bodoh punya orang Melayu!'. Nehi nehi, bukan aku yang cakap. Aku ada benda nak story ni. Meh dekat meh. Yang jauh meh dekat, yang dah dekat meh rapatkan. Acecece, macam iklan pula. Hahaha.


Okey okey, aku nak cite ni. Semalam, lepas abah aku buka puasa, aku ajak mama dengan abah pegi Tesco Cheng kat Melaka yang baru buka semalam. Saja je ajak jalan jalan kan. Macam biasalah bila tempat shopping baru buka, konfirm berduyun duyun orang datangkan. Parking memang tak yah cakap la. Already fulled. Tapi nasib baik time family aku sampai, ada parking. Macam tau tau je VVIP nak masuk. Hihihi.


Dah habis usha usha dan amik beberapa barang, haruslah aku yang beratur panjang. Memang panjang sih barisan nak beratur tu. Aku ni gigih angkut bakul yang penuh dengan barang barang muatan. Menggigil tangan dan kaki aku sampai aku rasa macam aku ni parkinson -_-. Lama kot nak beratur. Pastu depan aku ada Cina, belakang aku ada Melayu. Mereka sangat ramah mesra ok. Sambil sambil tunggu nak bayar tu sembang sikit sikit. Tak semena mena, ada la orang India ni dia tolak troli dia pastu nak potong barisan yang aku tengah beratur. Siap kau tolak tolak troli tu sampai tercucuk muntot aku ni ar. Haruslah aku jeling dan bengang! Dalam hati, dah maki makian keluar. Aku pun bagi isyarat mata kat mama aku yang setia tunggu kat tepi aku. Mama aku cakap elok elok je taw dengan orang India tu. Mama aku cakap macam ni

'Encik, orang beratur panjang ni, tak elok la nak potong potong barisan orang. You bole beratur juga masuk belakang sana'.

See see, mama aku punya la tegur elok elok. Dan tak semena mena aku dengar la yang orang tu cakap sesama mereka dalam bahasa diorang yang sah sah aku tak paham langsung pastu terus aku dengar lagi yang dia cakap 'Bodoh punya orang Melayu!' sambil dia cakap dia pandang mama aku dengan muka tak puas hati!. Haih, haruslah aku bengang wei. Dahlah dia cakap mama aku bodoh. Eii, rasa nak hentak hentak je kepala dia tu kat dinding. Betul la apa yang mama aku cakap, janganlah potong barisan, beratur kat belakang tu. Yela, orang lain penat penat beratur, pastu sesuka hati kau je nak cilok cilok barisan tu ea. Tak belaja sivik ke? Geram betul aku dengan orang tu! Haish!


Kenapa dia mesti cakap Orang Melayu bodoh? Padahal, mama aku just tegur je. Tegur dengan penuh kesopanan lagi taw. Bukannya tegur marah marah kurang ajar bagai. Haish! Tak paham betul aku kalau orang tak bole nak terima teguran orang lain ni. Bila tegur sikit, mula lah cakap bodoh la apa la. Haih tak paham tak paham -_-


p/s: Korang korang jangan buat macam tu taw. Negara kita kan ada adab. 1 Malaysia babe! :)

33 comments:

iena.[banana] said...

ishhh kurang ajar lah mamat india tu. ish2. len kali kasi jari tengah je trus kat dia.
dia nak potong barisan, dia plak kate kite bodoh. aiyark. mmg xde adab. huhuhu, =)

Zayanie said...

bodo nye keli**!!!!!!!

Jimmy said...

hahaha... agak kecoh disini.. diminta masing2 banyakkan bersabar.. :)

shadowz said...

kalo aku la... aku pandang lama2 kat keling tu... wat muka x puas ati... hehehe....

.miss d'ieyna. said...

iena [banana]..

taw x pe.sgt2 kurang ajar.klu ikutkan hati nak sound je depan2.tp pkir hormat n ramai org lg.huhu.geram kot.

.miss d'ieyna. said...

zayanie..

taw x pe.huhu.

.miss d'ieyna. said...

jimmy..

haha.majoriti org melayu la.

.miss d'ieyna. said...

shadowz..

aku pandang je muka dia.tp x dela lama.sbb dia dah blah p belakang.tp muka dia sgt x puas hati.

Chybee said...

ala. sabar jela. org xde ilmu mmg mcm tu la. chill. just igtkan sesama kite jgn buat perangai cmtu ok ;)

ozzy said...

kes yg sama kena kt tesco pucong..tolak je india tu..tau plak dia ckp "ckp la baik2"..sorila nk ckp baik2 bukan x nampak org lain semua beratur

farysa said...

klo i cnfirm time tu jgk i sound
gila ke pe ckp cntu
=)

cikidong said...

keling kasta bawah mmg camtu haha

aKuSayangKo said...

orang kulit itam legam memang camtu.. lg satu dorang neh kuat autakari... saya xmencarut ye tuan umah =)

caliph shuriken said...

lain kali tmpar jaa mulot jaat tu..
sndiri slah still nk mrah org lain..
:p

.miss d'ieyna. said...

chybee..

yeap2.betul.orang x de ilmu x yah nak dilayan.buat sakit jiwa je.

.miss d'ieyna. said...

ozzy..

taw x pe.time diorg kena baru suruh ckp la baik2.tp time kita tegur x nak dengar.

.miss d'ieyna. said...

farysa..

haha.i pandang dia dgn muka yg sgt x puas hati.rasa mcm nak hentak2 je kepala dia kat dinding.;)

.miss d'ieyna. said...

cikidong..

haha.taw x pe.

.miss d'ieyna. said...

akusayangko..

autakari tu benda apa?

.miss d'ieyna. said...

caliph shuriken..

mmg nak tmpar tp sebab hormat kan.lg pun ramai org.hehe.

I.Hazwani said...

kalo tego, salah
kalo tengking, lagila salah
ape yg btol?

ape kaitan tegur about beratur di kaunter byrn dgn kebodohan org melayu?
huh, tak masok akal btol

kk said...

pergh,.bodo punya keling.haaa kan dah kena,adoi!

eykameow :) said...

tu baru di panggil keling. kalau org india tu beradab baru leh kita panggil dia dengan nama India. u should type worg orang India tu KELING iena..ishh geram plak.. mak u dah sikit punye baik dan behemah tegur elok2.. haihh.

enyheartsdiamond said...

i anti lah isu2 racist ni! meluat i dgn bangsa asing! alien!

.miss d'ieyna. said...

I.Hazwani.

taw x pe.tegur pun salah kan.
sangat2 tak faham la dgn pemikiran org skrg ni.susah nak terima teguran.
haih.

.miss d'ieyna. said...

KK.

haha.taw x pe.sgt bodoh kan.

.miss d'ieyna. said...

eykameow..

klu bole mmg i nk taip KELING pun.tp mcm kasar sgt la plak kan.so, just taip india saja.

tu la pasal,i lagi geram dgn org mcm tu.haish!

.miss d'ieyna. said...

eny..

yes! same with me.i pun x suka bab 2 racist ni.sgt meluat!

Anis Solihin said...

Hai akak.
Tesco Cheng dah bukak er?
tak perasan plak..
nanti nak pergilah.
Akak memang duduk Melaka ke?

.miss d'ieyna. said...

anis solihin.

hai anis.
yup2.tesco cheng mmg dah buka syg.
nnt pegi la ea.
yup.akak mmg stay melaka skrg.
anis pun sama ke?

Anis Solihin said...

Yup..anis memang duduk melaka
8 tahun sudah..
anis stay kat Sungai Udang.
Akak plak?

.miss d'ieyna. said...

Anis Solihin.

Akak memang asal melaka.
Lahir kat sini dik.
Tapi time akak umur 10 tahun akak pindah perlis.
Bulan 7 tahun lepas baru pindah melaka balik.
Akak stay alor gajah.
Sg Udang dgn Alor gajah x jauh sgt kan?:)

Anis Solihin said...

tak jauh mana pown..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...