June 10, 2010

.Sinetron Indonesia pun stereotype juga.

Siang tadi tertengok sinetron baru dekat TV 3. Tajuk dia, ALISA. Memula tengok macam best je kan tapi nak dekat habis ala sinetron ni sama je dengan sinetron kat TV 3 sebelum nih. Jalan cite pun lebih kurang sama.


.Sinetron terbaru.Alisa.


-Orang kaya dapat anak lepas tu bagi anak tu dekat orang miskin bela. Bila anak tu dah besar, dia akan jadi hero/heroin yang hensem/cantik dan dapat taw yang dia tu anak angkat je dan dapat taw lagi yang mak bapa kandung dia sebenarnya orang kaya.


-Perebutan harta antara anak kandung si kaya dengan anak tiri si kaya. Bila anak kandung dah dapat cari family kandung mula la yang anak tiri nak jeles menjeles dengki mendengki.


-Perebutan cinta antara si heroin dgn si hero dgn si orang ketiga. Bila hero dengan heroin suka sama suka, cinta sama cinta, ibarat bertepuk dua belah tangan pastu nanti ada la orang ketiga yang mula masuk jarum nak pisahkan romeo dan juliet tersebut.


Haa, 3 jalan cite ni mesti ada dalam sinetron Indonesia. Yang lagi tak menahan masalah tak kan pernah nak habis sampaikan jalan cite dah meleret leret dan tersasar dari tajuk sinetron. Sampai beratus ratus episod woo. Gila lah. Padahal cite 1 jam tapi iklan mak aih lama sangat. Iklan kat TV 3 lagi tak bole blah. Banyak sangat. Ada la nak dekat 10 minit utk iklan. Cite je 5 minit lebih. Sangat bosan! -_-

Antara sinetron sinetron yang jalan cite mesti nak sama

.Anakku BUKAN Anakku.
Cite ni lagi tak bole blah sebab ada syaiton pegang ular lagi.
Entah apa apa je.

.Tasbih Cinta.
Tajuk macam gempak je tapi indah khabar dari rupa.
Nasib baik dah habis dah cite nih.


Kalau perasan la kan, heroin dalam setiap sinetron mesti muka yang innocent gila. Muka polos, suci murni gitu. Pastu yang jenis tak reti melawan, orang bole pijak kepala. Dan sangat murah untuk mengeluarkan air mata. Adala dalam satu episod 3 4 kali babak menangis. Yela, kena marah nangis. Gaduh dengan bf nangis. Gaduh dengan kawan nangis. Asyik nangis nangis nangis! Sangat cengeng! T____T


Senang citekan, drama Melayu dengan sinetron Indonesia sama je. Jalan cite orang dah bole agak. Huuu. Bosan bosan. -_-

10 comments:

irahehe said...

patutlah aritu aku ade nmpk iklan alisa nie..citer baru upenye..
abis jugak citer tasbih cinta tue.brape ratus erk episod die?hahaha..

tapi aku suke citer anakku bukan anakmu sbb pempuan tue lawa gile ngn si laki tue hensem.muahahaha...

Mr K said...

Intan~~~

.miss d'ieyna. said...

irahehe.

ha'a.dah habis dah.aku pun baru taw.x taw la episod tasbih cinta tu bape bnyk.alisa ni pun sama je dgn tasbih cinta.

anakku bukan anakku aku layan gak sbb dah bosan sgt.mak aku pun layan.haha.

.miss d'ieyna. said...

kerol..

yeah2.intan pun sama.

Awek Tocang said...

same tak macam 'kambingku bukan kambingmu' ..?

http://awektocang.blogspot.com

eykameow :) said...

HAHAHA, iena u layan ke cite tasbih cinta tu?? i pun terpedaya ngn wajah2 innocent dorang. sbb tu terus melekat nak tengok.... tp betul lah. selalu indah khabar dr berita :P

.miss d'ieyna. said...

awek tocang..

kambingku bukan kambingmu tak tengok la plak.hehe.

.miss d'ieyna. said...

eykameow..

haha.i tak layan pun tasbih cinta.sbb indah khabar dr rupa.

MiszMaryaNe said...

kah3,
sgt setuju, BOSAN gile kalo tgk cite indon, same sajek..

suFiah Y said...

Salam...
huhuhu....dolu2 lyn gak...lme2 dh borink.
skank blek keje lyn tgk cite tamiL kt astrO yg kol 430 tuh.(gara2 mama i la ni...i skali trjebak).
tpi memg layan ah...coz pe yg kte aspect pe yg akn happen...len jdinye.
cm cite mlayu n indon kite dh leh bce rite?.
huuu juz my opinion.
pe2 pOn support barangan butan m'sia. *wink *wink

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...